Proiect desfasurat in saptamana Scoala Altfel
A.
FIȘA ACTIVITĂȚII
-
Numele și adresa
unității de învățământ aplicate: Școala Gimnazială Iancu Rosetti Roseți
-
Nivelul de
învățământ: primar-gimnmazial
-
Nr. Elevilor din
școală: 657
-
Nr. Cadrelor
didactice din școală: 38
-
Coordonatorul
activității (nume și prenume, funcție, date de contact) prof Felea Daniel , e-mail: feleadanmiha@yahoo.com
1.
Titlul activității:
,,Să ne hrănim inteligent!’’
2.
Domeniul în care se
încadrează: Educație pentru sănătate
3.
Scopul activității:
Conştientizarea rolului unei alimentaţii echilibrate în
dezvoltarea armonioasă a omului;
4.
Obiectivele
educaționale ale activității:
Să identifice surse de hrană sănătoase;
Să îşi formeze o dietă sănătoasă consumând fructe şi legume;
Să promoveze conceptul de voluntariat
5.
Elevi participanți:
nr total de participanți, procent de participanți din nr total de elevi din
grupul țintă: 45 elevi, 99%,
6.
Durata și locul
desfășurării activității: 2 zile(6-7 aprilie 2015) , Scoala Gimnaziala Iancu
Rosetti si comunitate
7.
Descrierea
activității.
In prima zi elevii
au vizionat o prezentare PPT pe tema
,,Piramida alimentelor sănătoase,,
si apoi au completat un chestionar
cu tema ,,Ce și cum mâncăm”. In aceeași
zi elevii au adus fructe și legume din
care au preparat salata de fructe și sucuri naturale.
A doua zi a fost destinată realizării unor pachete
formate exclusiv din legume și fructe , unele aduse din gospodăria proprie, care au fost dăruite din suflet unei
familii nevoiașe, familia Toader, o familie numeroasa formata din 6 membri si doi
bătrâni, cu mențiunea ca tatăl copiilor are un handicap fizic. Acțiunea de
voluntariat s-a finalizat prin gestul
frumos si civic al elevilor implicați, al cadrelor didactice implicate
in activitate.
8.
Descrieți
rezultatele obținute în urma activității.
Elevii au rămas impresionați de
situația colegilor din familia căreia i-au oferit pachetele si au promis
ca vor reveni. Cadrele didactice
implicate, director Felea Daniel si inv.
Rijnoveanu Daniela au monitorizat si apreciat gestul voluntar al elevilor implicați.
9.
Precizați dacă
elevii/profesorii/părinții și-au manifestat dorința de continuare a acestei
activități și modalitatea în care puteți asigura acest lucru.
Elevii si cadrele didactice
si-au manifestat dorința de a continua proiectul si cu alte familii
identificate ca fiind cu nevoi speciale, aflate in dificultate si care au copii înscriși la școală.
10.
Motivația
propunerii activității:
Elevii si cadrele didactice care se implică în activităţi
de voluntariat fac acest lucru cu conştiinţa clară că există o anumită valoare pe care această activitate o
are pentru ei, ca persoane, în absenţa clară a oricărui câştig financiar.
Implicarea în aceste activităţi de voluntariat se face cu conştiinţa clară a
valorii pe care voluntariatul o aduce
comunităţii noastre. Voluntariatul oferă posibilitatea interacţiunii cu grupuri sociale diverse
contribuind la creşterea solidarităţii
şi toleranţei.
B.
Cele mai relevante
mărturii ale elevilor/profesorilor/părinților referitoare la activitatea
propusă.
Dumbravu
Denisa , clasa a Va A a mărturisit
ca a fost o zi pe care o va tine minte ,
o zi emoționantă, un model de initiativa încurajator pentru implicarea activă a
elevilor scolii în comunitatea in care
trăiesc.
Iancu
Aurelia , clasa a V a A a ramas profund impresionata mai ales ca se afla in
aceeasi situatie precara ca si familia implicata.
Inv. Rijnoveanu Daniela afirma ca aceste activitati
nu trebuie realizate neaparat cu mult efort financiar, important este gestul de
a oferi neconditionat , din inima.
C. Atașați Dovezi ale activității (fotografii, filme, documente etc)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu